Reclamele

“Reclama sufletul comerţului” – asta îţi poate spune orice producător de orice. Indiferent ce vinzi trebuie să te faci cunoscut, să te faci auzit, să afle lumea că tu exişti şi că le pui la dispoziţie un anumit produs, mai mult sau mai puţin ieftin comparativ cu ce oferă concurenţa. Deşi în unele domenii sau sectoare ale pieţii concurenţa pare absentă, acest lucru nu este adevărat în totalitate. Dar să revin …

Când deschizi televizorul, radioul, ieşi din casă … dai cu ochii de reclame, cu sutele, care te sufocă, te amuză, îţi displac, îţi prezintă un produs. Am observat că în ultima vreme se trece de la reclamele clasice cu actori la reclamele animate. Până aici nimic deosebit. O să spun că unele firme vor să impresioneze prin schimbarea modului de creare a reclamei. Dar sunt şi unele reclame animate care sunt chiar urâte, cu nişte personaje sinistre, care îţi provoacă senzaţii neplăcute. Ce e şi mai haios şi de neînţeles este faptul că aceste reclame sunt la firme (companii) care nu duc lipsă de bani. Oare e chiar aşa de mai ieftin să angajezi o firmă să facă o reclamă animată decât una care face una filmată ?

Nu ştiu, dar pe zi ce trece în loc să crească nivelul de calitate al reclamelor el scade. Cât despre reclame filmate în america cu chinezi pentru români sunt pline posturile. Oare noi nu avem actori, oare suntem aşa afoni, oare românaşii noştrii de ce nu sunt buni ?