De ce femeile nu conduc la fel de rău ca bărbaţii

Românul iubeşte clişeele, dacă eşti blond/ă eşti prost/ă din start fără drept de apel, dacă eşti dintr-un anumit judeţ conduci prost indiferent cine eşti sau dacă ai o anumită maşină la fel eşti vitezoman sau rebel în trafic.

Ar trebui să pornim de la premiza că toţi suntem oameni şi nu doar sexul ne deosebeşte atunci când vine vorba de această comparaţie, mult mai importanţi sunt şi ceilalţi factori care influenţează modul cum conducem cum ar fi: oboseala (fizică, psihică şi de care o mai fi), caracterul fiecăruia, zodia în care ne-am născut, experienţa la volan, vârsta, cât de bine ne cunoaştem maşina (performanţe, dimensiuni), nivelul de aglomerare al drumului pe care conducem, nivelul de grabă cu care trebuie să ajungem la destinaţie, alţi factori externi cum ar fi: comportamentul altor şoferi, numărul de reguli de circulaţie pe care trebuie să le respecte la un monent dat, calitatea carosabilului, condiţiile meteorologice, elemente din structura drumului ce atrag atenţia şi scad nivelul de concentrare asupra a ceea ce se petrece în jur, etc.

Cam asta e buba, că niciodată nu stai să te gandeşti că poate unul care se bagă ca nebunul în depăşire pe linie continuă sau fără fizibilitate chiar se grăbeşte şi nu păţeşti nimic dacă îl laşi să revină pe bandă în caz că îi vine din contrasens, nu te gândeşti că poate omul/oama care vrea să intre dintr-un drum secundar într-o arteră principală vrea şi el/ea să ajungă la destinaţie nu să doarmă aşteptând să prindă o gaură în trafic sau să forţeze pentru a intra pe banda dorită astfel riscând o coliziune, că oricum ai timp să laşi pe toată lumea să traverseze banda ta sau trecerea de pietoni că nu câştigi deloc timp că oricum vei sta la roşu până îţi fierbe motorul, când cineva vrea să schimbă banda poate chiar are nevoie şi dacă l-ai lăsa ai fluidiza traficul în loc să îl blochezi că tu eşti şmecher şi din cauza ta ăla va trebui să oprescă astfel blocând circulaţia, şi alte exemple de acest gen mai pot fi enumerate.

Refenind la şofatul pe sexe, un studiu făcut mai cu cap, nu după gura lumii, arată exact contrariul. Deci adevărul e altul, dar nouă ne este mai uşor să acceptăm adevărul care ne avantajează şi acela că noi suntem cei mai buni şoferi şi restul sunt nişte “ţărani”. În plus că o parte din vină o au şi modul cum aflăm de anumite evenimente rutiere care ne influenţează modalitatea de împărţire a conducătorilor buni şi răi, mai exact presa de orice fel nu prezintă de cele mai multe ori cauza exactă a accidentului ci preferă să meargă pe clişeu pentru a atrage atenţia, că defapt alta a fost cauza reală a accidentului acest lucru nu este prezentat poate niciodată.

În concluzie toţi conducem rău dar nu din vina noastră, toţi ne luptăm pentru următorul metru de şosea pentru că este ca un trofeu în aglomeraţia din oraşele noastre şi în suprafaţa circulabilă auto asfaltată. La toate acestea se adaugă răutatea oamenilor.