Afiş campanie donare sânge

Ăsta e afişul

Cum vi se pare, frumos aşa, informativ, te face să te gândeşti că poate ai trece pe la clinica de sânge ? Nu prea. Păi uite şi de ce:

– în primul rând este o imensă greşeală în titlu – sânge, nu sange;

– prea multe culori care nu se completează: alb, roşu, negru, crem, verde. Hai treacă meargă dar emblema farmaciilor Dona se lipeşte ca nuca de perete;

– fotografia: frumoasă, cu tineri, veseli – n-am înţeles ce treabă au cu mesajul afişului. La prima vedere cred că se promovează un site de socializare, apoi mă uit mai atent la vârsta lor şi la expresiile lor şi mă duce gândul la reclamă la teste de sarcină. În locul ei eu aş  vedea o imagine pe diagonala în care să apară perfuzia cu sânge şi un pacient într-un pat dar abstractizat printr-un blur echilibrat;

– mesajul: e bun dar trebuia accentuat, eu aş vedea mesajul ala astfel: Orice om sănătos poate dona (alb) sânge (rosu) de 3 ori pe an (alb). Durează doar (alb) 15 minute (verde) să salvezi o viaţă (alb). În plus aş pune, sau înlocui, un mesaj pe poză de genul “Acesta poate fi sângele tău. Şi tu poţi salva o viaţă !”.

– bugetul: bani mulţi pe un afiş ieftin. Fiţi mai originali măi designer-ilor grafici, faceţi şi puneţi acolo o poză pe bune, făcută, gândită, nu luată de pe net doar să dea bine. Şi mai citiţi o dată afişul înainte de al da la print, nu de alta dar chiar dacă banii au venit poate uşor dar mesajul ar trebui să ajungă undeva. Ăsta e şi scopul afişului nu ?

Scuze de fotografie dar camera la X8 nu prea face faţă la lumină slabă sau artificială. Ceea ce vedeţi nu este oricum imaginea originală.

1 Comment

Comments are closed.