Factori de spres în traficul rutier

Melodia aia cu “m-a făcut mama şofer” e bună dar până ieşi din casă şi trebuie să te lupţi pentru a ajunge la destinaţie într-un timp acceptabil dar niciodată suficient de scurt. Dacă ai nefericirea de a circula cu maşina prin România te confrunţi cu următorii factori ce îţi pot influenţa călătoria:

1. Starea şoselelor: lăţimea lor variază de la un anotimp la altul în funcţie de cât de repede se topeşte zăpada care în loc să fie mutată ea ocupă banda 1, gropile din carosabil pot ridica probleme mari în unele zone ducând chiar la avarierea prin distrugere a anumitor componente ale maşinii începând cu anvelopa şi terminând cu caroseria, faptul că de cele mai multe ori eşti nevoit să îţi pui viaţa în pericol pentru a-l depăşi pe cel din faţa ta deoarece nu ai o bandă pe care să poţi schimba ci eşti nevoit să foloseşti banda pentru sensul opus care de multe ori poate duce la ciocniri frontale

2. Siguranţa traficului: ce bine ar fi ca în intersecţiile semaforizate acestea să şi funcţioneze şi dacă s-ar putea să se şi vadă culorile semaforului, semafoarele să fie sincronizate pe arterele principale cel puţin, în loc să stea miliţia română în boscheţi că merg eu prin nu-ş ce sat cu 70 în loc de 50 chiar dacă e pe un drum european nu mai bine mă lasă să îmi văd eu de drumul meu că şi aşa nu periclitez siguranţa nimănui şi mai bine ar fi prezentă acolo unde este nevoie de ea cum ar fi pe străzile oraşelor, în gări sau parcuri, pentru a nu permite diferiţilor “neajutoraţi” să îmi facă rău, dacă tot avem numai 2 benzi ar fi bine să le mai şi tragem nişte dungi din când în când să ştie omul pe unde să meargă noaptea

3. Bunul simţ: la noi e greu să ceri respect în trafic deoarece de multe ori nu contează cum eşti atât timp cât ai maşina înmatriculată în oraşul cu şoferi “proşti”, la noi fluidizarea traficului se face cu forţa de multe ori, dacă vrei să intri dintr-o alee secundară în artera principală nu te lasă nimeni chiar dacă pe respectivul nu îl costă mai nimic mai ales că stă la semafor la roşu şi nu-ţi permite nici ţie să îşi vezi de drum

Aceşti factori cred că sunt cei mai importanţi la ora actuală, restul care ţin de starea fiziologică a şoferului în momentul când se află în trafic se vor simţi mai puţin dacă aceşti factori îl vor afecta mai puţin.